Renuntarea la cumparare
RETURNARE PRODUSE, IN VEDEREA RAMBURSARII (RENUNTAREA LA CUMPARARE / RETRAGEREA DIN CONTRACT DE CATRE PERSOANELE FIZICE):
Pentru a solicita returnarea unui produs (in termenul legal de 14 zile calendaristice de la primirea coletului), va rugam sa ne notificati in scris, pe e-mail sau sa accesati sectiunea Retururi din contul Dvs.si sa selectati produsul pe care doriti sa il returnati si cantitatea. Datele bancare sau postale pentru rambursare (nume complet titular, IBAN fara spatii si banca sau nume, adresa si oficiu postal) se expediaza pe e-mail, la adresa contact@Lanterne.ro, precizandu-se, totodata, si metoda de rambursare aleasa (posta sau banca), numele pe care s-a efectuat comanda si un numar de telefon. Comandand in magazinul nostru, va dati acordul pentru returnarea banilor prin una dintre cele doua metode precizate. Nu se trimit colete cu ramburs. Taxa de expediere catre noi o suporta clientul. Dreptul de renuntare la cumparare este valabil doar pentru clientii persoane fizice.
Model de formular de retragere (trimis prin posta, curier sau pe e-mail):
Prezentul formular se trimite înapoi completat doar dacă doriţi să vă retrageţi din contract.
- Către S.C. ECONVENABIL ONLINE S.R.L., Blvd. Victor Dumitrescu 112 - Dobroesti 077085 Jud. Ilfov, 0747.15.99.99
- Vă informez prin prezenta cu privire la retragerea mea din contractul referitor la vânzarea următoarelor produse
………………………………
- primite la data …………………………………..
- Numele consumatorului ……………………………
- Adresa consumatorului si Numarul de Telefon…………………………….
- Semnătura consumatorului (doar în cazul în care acest formular este notificat pe hârtie)
- Data
- Modalitatea de rambursare a banilor si datele necesare:..................
Conform OUG nr. 34/2014, renuntarea la cumparare se poate notifica in scris in termen de 14 zile calendaristice (termen in care se si expediaza produsul inapoi, dupa trimiterea notificarii)
Abuzul de orice fel duce la blocarea contului de client iar sistemul nu va va mai permite sa efectuati comenzi in magazinul nostru.
Pentru produsele aduse la comanda, in cantitati mai mari de 5 bucati, sau pentru cele aduse pe comanda si care au fost achitate in baza unei facturi proforme, nu se accepta returul marfii. In cazul in care unele produse prezinta defectiuni de fabricatie, acestea se inlocuiesc gratuit, conform legii in vigoare - este necesar sa ne notificati pe e-mail in cel mai scurt timp de la primirea marfii.
Atentie! Produsele returnate trebuie sa fie intacte si curate, inclusiv ambalajele acestora (pentru care se foloseste ambalaj protector suplimentar, asa cum ati primit produsul ambalat). Daca produsele au fost deteriorate si nu mai pot fi comercializate, acestea pot fi reevaluate valoric.
Definitia contractului de vanzare (art. 2, 5.): orice contract in temeiul caruia profesionistul transfera sau se angajeaza sa transfere proprietatea asupra unor produse catre consumator, iar consumatorul plateste sau se angajeaza sa plateasca pretul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atat produse, cat si servicii.
Incheierea contractului are loc in momentul emiterii facturii fiscale si nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmarii automate de primire a acesteia.
Art. 12 mentioneaza ca exercitarea dreptului de retragere pune capat obligatiilor partilor contractuale. Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.
Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa-o faca intr-un magazin; de exemplu, consumatorul ar trebui doar sa probeze un articol de imbracaminte, nu sa il poarte.
Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producator pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent in mod obligatoriu, prezenta lui fiind specifica producatorului. Prezenta sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra ca produsul este exact in forma si conditiile in care a fost eliberat de catre producator. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renuntare la contract.
Perioada de retragere expira dupa 14 zile incepand de la ziua la care intrati dvs. sau o parte terta, alta decat transportatorul, indicata de dvs, in posesia fizica a produselor.
Pentru a respecta termenul-limita de retragere este suficient sa trimiteţi comunicarea privind exercitarea dreptului de retragere inainte de expirarea perioadei de retragere.
Daca va retrageţi, vom rambursa orice suma pe care am primit-o de la dumneavoastra, inclusive costurile livrarii, cu excepţia costurilor suplimentare determinate de faptul ca aţi ales alta modalitate de livrare decat cel mai ieftin tip de livrare standard oferit de noi, fara intarzieri nejustificate si, in orice caz, nu mai tarziu de 14 zile de la data la care suntem informaţi cu privire la decizia dumneavoastra de a va retrage din prezentul contract. Vom efectua aceasta rambursare folosind aceeasi modalitate de plata ca si cea folosita pentru tranzacţia iniţiala, cu excepţia cazului in care va exprimati acordul expres pentru o alta modalitate de rambursare; in acest caz, ne veti indica contul si banca unde se vor vira banii. In orice caz, nu va vom percepe comisioane ca urmare a unei astfel de rambursari. Deoarece nu se accepta primirea de colete cu ramburs (pentru ca starea produselor primite trebuie verificata), rambursarea se poate face prin mandat postal. In acest caz, dumneavoastra primiti inapoi intreaga suma platita initial. Daca doriti rambursarea prin Banca, avem nevoie de o solicitare expresa in scris din partea dumneavoastra, in conditiile in care banca la care aveti deschis contul este posibil sa va retina un comision din suma care va intra in cont (in functie de contractul pe care l-ati semnat cu Banca). Putem amana rambursarea pana la data la care primim inapoi produsele sau pana la momentul primirii unei dovezi din partea dvs. conform careia ati trimis produsele catre noi, luandu-se in considerare data cea mai apropiata.
Termenul de garantie comerciala este de 6 luni de la data livrarii produsului. In acest termen consumatorul va beneficia automat de inlocuirea produsului la aparitia lipsei de conformitate, cu exceptia cazurilor in care lipsa de conformitate este minora si/sau deficientele sunt imputabile consumatorului. Inlocuirea produsului se va face in termen de maxim 15 zile de la data sesizarii facute de catre consumator la numarul de telefon 021-2554183. Drepturile consumatorului, oferite prin Legea nr. 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, nu sunt afectate de garantia comerciala acordata de catre vanzator.
Telefon curier Cargus: 0219330 pentru Bucuresti sau 0219282 pentru celelalte localitati.
Telefon Garantii si Reclamatii Lanterne.ro: +40747.048.069 .
Banii se returneaza in termenul legal de maxim 14 zile calendaristice de la primirea notificarii de retur.
Daca vi s-a trimis, din greseala, un alt produs decat cel comandat de dumneavoastra, va rugam sa ne notificati cat mai rapid de la primirea acestuia, pentru a va indica modul in care va fi schimbat. Taxa de curier CARGUS, in acest caz, o suporta magazinul Lanterne.ro.
Pentru produsele aduse la comanda, in cantitati mai mari de 5 bucati, sau pentru cele aduse pe comanda si care au fost achitate in baza unei facturi proforme, nu se accepta returul marfii. In cazul in care unele produse prezinta defectiuni de fabricatie, acestea se inlocuiesc gratuit, conform legii in vigoare - este necesar sa ne notificati pe e-mail in cel mai scurt timp de la primirea marfii.
Procedura de retragere din contract
Exercitarea dreptului de retragere
Consumatorul informeaza Lanterne.ro cu privire la decizia de retragere din contract prin una din variantele: model formular sau o declaratie neechivoca facuta pe un mediu durabil (preferabil e-mail). Consumatorul are la dispozitie 14 zile calendaristice de la primirea produselor pentru a anunta retragerea din contract.
Obligatiile care revin Lanterne.ro:
Rambursarea integrala a sumelor primite ca plata, inclusiv costurile livrarii (exceptand situatia in care consumatorul a ales in mod explicit un alt tip de livrare decat livrarea standard, si anume cea mai ieftina). Rambursarea sumelor se va face folosind aceleasi modalitati de plata rezonabil aplicabile (in cazul platii numerar la livrare, rambursarea se va face prin transfer in cont bancar transmis neechivoc de consumator sau prin mandat postal). Indeplinirea obligatiei de rambursare se face face in cel mai scurt timp de la receptionarea produselor (maxim 7 zile, de regula).
Obligatiile care revin consumatorului
Produsele sunt inmanate Lanterne.ro personal sau predate unei persoane autorizate (curier desemnat) fara intarziere nejustificata si in decurs de maxim 14 zile calendaristice de la anuntarea deciziei de retragere din contract. Consumatorul suporta costurile de returnare. Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor.
Retur de produse
Puteti solicita returul de produse in urmatoarele cazuri:
- Produsul livrat nu corespunde specificatiilor din site. Puteti solicita returnarea acestuia pentru inlocuire sau rambursarea integrala a contravalorii (in cazul in care produsul nu mai este disponibil).
- Produs nefunctional in primele 48 ore (2 zile lucratoare) de la receptie. In cazul in care produsul achizitionat a fost livrat nefunctional sau prezinta vicii de fabricatie, acesta va fi inlocuit cu un produs functional, in urma notificarii scrise sau prin prezentarea la sediu in termen de 48 de ore (2 zile lucratoare) de la primirea produsului
- Produs in colet deteriorat. Pentru produsele ale caror colete prezinta deteriorari vizibile la primirea prin curier, va recomandam sa refuzati receptia lor. Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat si se poate intocmi un proces verbal impreuna cu reprezentantul firmei de curierat in care sa fie mentionata starea coletului din momentul livrarii. Riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor va este transferat integral in momentul in care intrati in posesia fizica a produsului. Orice reclamatie ulterioara nu va fi luata in considerare. In cazul in care se utilizeaza un transportator insarcinat de catre consumator, riscul este transferat in momentul livrarii produselor catre transportator.
- Produse livrate gresit. In cazul in care s-a livrat alt produs decat cel comandat.
- Daca la produsul ridicat de la sediul Vanzatorului se constata defecte ori incompatibilitati, Cumparatorul poate reclama acest lucru si solicita schimbarea produsului in termen de 48 de ore. Daca produsul nu mai este pe stoc, Cumparatorul poate opta pentru inlocuirea cu alt produs sau pentru rambursarea integrala a contravalorii.
Costurile de retur pentru situatiile prezentate mai sus (nu si in cazul renuntarii la cumparare sau a produselor comandate gresit de catre cumparator) cad in sarcina magazinului nostru.
Mentiune
In toate cazurile de mai sus, cu exceptia celui referitor la defectele in perioada de garantie, produsele trebuie returnate in starea in care au fost primite, in ambalajul original si insotite de toate accesoriile si documentele originale. Deteriorarea produselor sau punerea intr-o stare ce face imposibila revanzarea lor duce la refuzarea returului.
Produse excluse, fara drept de returnare
Urmatoarele categorii de produse nu se pot returna decat daca sunt sigilate/ cutia nedeschisa/ cutia nu prezinta urme in interior ca a fost deschisa:
- a. Licente software);
- b. Consumabile (acumulatori, cartuse imprimanta etc);
- c. Produse care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena (produse de ingrijire/ igiena personala, casti);
- d. Produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar (extensii de garantii, servere non-standard);
- e. Servicii (testare, asamblare, montare componenta sau orice alt serviciu listat in categoria Servicii prestat catre consumator);
Furnizarea de continut digital care nu este livrat pe suport material (aplicatii software inclusiv jocuri livrate printr-un link de download si cheie de activare).
Aceste limitari se aplica conform OUG 34/2014 art. 16.
LIVRARE:
Clientul are optiunea de a selecta curierul dorit inainte de finalizarea comenzii.
Plata se face ramburs, odata cu sosirea comenzii.
Se accepta plata cu O.P. doar pentru comenzile cu valoarea produselor de minim 200 RON .
Taxa de transport este afisata in modulul "Pagina Cos", inainte de finalizarea comenzii.
Nu se percep taxe pentru Km suplimentari. Livram in absolut orice localitate din tara, la tarifele de mai sus.
Livrarea produselor comandate se face prin firma de curierat rapid Cargus in 1-2 zile lucratoare de la confirmarea telefonica a comenzii.
Atat statusul comenzii, cat si numarul de AWB, le puteti accesa din meniul "Contul Meu".
Expedierea coletelor se face cel mai rapid prin intermediul firmei de curierat CARGUS, in absolut toate localitatile din tara, de luni pana vineri (pentru orasele mari se poate opta si pentru livrare sambata). Pentru fiecare achizitie se elibereaza, fara exceptie, factura fiscala si certificat de garantie, conform legii. Aceste documente va sunt expediate pe e-mail (este necesar sa ne furnizati o adresa de e-mail corecta, atunci cand creati contul) sau pot insoti produsele (documente atasate pe partea exterioara a coletului, sub nota de transport - AWB). Conform Codului Fiscal art 155 alineatul (6), semnarea şi stampilarea facturilor în original nu sunt obligatorii.
Livrarile se fac de luni pana vineri (pentru orasele mari se pot efectua livrari si sambata), cu exceptia sarbatorilor legale, in maxim 24/48h de la confirmarea telefonica a comenzii. Pentru expeditiile nelivrate in termen de doua zile de la confirmarea comenzii, va rugam sa ne anuntati telefonic!
Cargus livreaza, de regula, in intervalul orar 10:00 - 18:00, cu apel telefonic in prealabil. Va rugam sa tineti cont de acest interval orar si sa ne furnizati adresa la care veti fi gasiti de luni-vineri. Daca sunteti la serviciu pana la orele maxime de livrare, va rugam sa ne indicati adresa de la serviciu! Daca doriti livrarea sambata, va rugam sa ne notificati, pentru a verifica daca si localitatea dumneavoastra este deservita in aceasta zi.
Informatii suplimentare puteti obtine apeland +40747159999 sau scriindu-ne la adresa de e-mail contact@econvenabil.ro .